The Hobbit: An Unexpected Journey

Såg första delen av The Hobbit-trilogin igår på bio (3D), och som det stora fan av LOTR (Sagan om ringen) jag är så älskade jag den! :) Hände jättemycket och det var spännande hela tiden, trots att jag läst boken ;) Så gillar du LOTR så kommer du gilla denna med :) Eftersom detta är, så att säga, historien innan LOTR så är det intressant att veta till exempel hur Bilbo fann The Ring, för er som inte läst boken The Hobbit :)
 
Älskar Galadriels vita klänning i filmen! 
 
Bilbo
 
Thorin, Balin, Dwalin, Bifur, Bofur, Bombur, Fili, Kili, Oin, Gloin, Nori, Dori, Ori
 
Gandalf och Radagast 
 
Min favoritscen från filmen :)
 
Texten till sången i klippet:
 
Far over the misty mountains cold.
To dungeons deep, and caverns old.
We must away, at break of day.
To find our long forgotten gold.
The pines were roaring on the height.
The winds were moaning in the night.
The fire was red, it flaming spread.
The trees like torches blazed with light.


Kommentarer
Frida

Åh den filmen vill jag också se men jag får aldrig tid till det! Så många har sagt att den är bra och jag håller med dig LOTR är verkligen bra. Har lyssnat på musiken från filmen på spotify och den är ju så fin!

Kram Frida

Svar: Va härligt med ett till fan av LOTR :D Hoppas du får tid att se filmen, det kan jag verkligen rekommendera! Kram
Madeleine ♥

2013-01-22 @ 17:54:34
URL: http://www.septemberbacken.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0