Life of Pi

En riktigt bra film måste jag säga! Såg den för ett litet tag sen. En film som får en att tänka och som är väldigt annorlunda mot andra filmer jag sett. Den handlar om Pi (spelad av Suraj Sharma) som berättar om sitt liv. En stor del av denna berättelse utspelar sig sig mitt ute på havet där Pi är ensam med bara en tiger som sällskap. Många otroliga saker händer under berättelsens gång och slutet är, på ett sätt, oväntat måste jag säga. Det är helt enkelt en tvist på slutet som får en att tänka till och börja undra. Berättelsen tar oss genom många känslor, så som sorg och rädsla men även glädje och hopp. På svenska heter filmen Berättelsen om Pi. Vem är Pi? Hur hamnade han på en båt med en tiger? Kommer dom överleva? Vad är verklighet och vad är inte?Rekommenderar helt klart denna filmen!
 
Pi och tigern Richard Parker.
 
Spana in trailern:


Kommentarer
basebollivet.blogg.se

Jag har fortfarande inte sett den. Men jag VILL!

Svar: Det borde du :)
Madeleine ♥

2013-03-26 @ 13:20:29
URL: http://basebollivet.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0