Quiz Battle

Ett mobilspel (jag spelar på min surfplatta Sammy) som jag rekommenderar är Quizz Battle från Illustrerad Vetenskap. Finns både gratisvariant (med reklam) och en köpversion. Det är ett spel som baseras på att svara på frågor i olika kategorier (allmänbildning) och samla så mycket poäng som möjligt och alltså ha flest poäng när man kommer till stjärnan i mitten.Qiuz Battle väljer frågor i din svårighetsgrad - svarar man rätt på väldigt många frågor så blir dom lite svårare och tvärt om ifall man svarar mycket fel. 
Varje fråga, det är fem per omgång, har en tidsbegränsning på 20 sekunder (tror jag). Svarar man rätt på första frågan får man 100 poäng, sen 200 för nästa och så vidare om du inte hamnar på en ruta som kan ge x2 eller x3 poäng. Man får fler poäng genom att svara på flera frågor på rad.
Spela med vänner eller välj en slumpmässig motsåndare. Appen finns hos både Google Play (Android) och Apple Store (Iphone) men inte till Windows Phone som det ser ut nu. Spela med mig, jag heter BubbleBumbleBee.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0